Weet je, de situatie die ik eerder omschreef. Over hoe jouw leven er over een jaar uit kan zien. Die plukte ik niet zomaar uit de lucht. Het is precies hoe ik me voelde nadat ik in 2020 besloot all in te gaan op mijn content marketing bedrijf.
Het begon allemaal wat rommelig. Ik dook er vol in en hoewel ik me zelfverzekerd voelde over mijn skills als tekstschrijver, was het hele ondernemen en klanten vinden nog helemaal nieuw voor mij. Naarmate het jaar vorderde, werd ik steeds beter in het ‘kunstje’.
Al snel schreef ik zo’n 20 blogs per week: voor mezelf en tientallen andere bedrijven. Hierdoor kreeg ik een kijkje in de keuken in verschillende sectoren. Ik leerde wat werkte en wat verspilde moeite was. Op basis van wat ik leerde, verfijnde ik mijn content strategie elke maand weer wat meer.
Toen ik aan het einde van het jaar terugkeek, kon ik mijn ogen niet geloven. Het was me gelukt om top 10 posities te halen voor bijna alle belangrijke zoekwoorden in mijn niche. Ik kreeg honderden bezoekers op mijn website, zonder dat ik daar écht iets voor hoefde te doen – het werk wás al gedaan. En – wat voor mij het belangrijkste was – ik kreeg regelmatig nieuwe aanvragen, zonder dat ik zélf sales moest gaan doen. (Sales is zeg maar niet echt mijn ding).