fbpx

Blogs laten schrijven

Jij wilt blogs laten schrijven door een freelance tekstschrijver. Dat is waarom je in Google op zoek ging naar een blogschrijver en op deze site in de zoekresultaten klikte. Heb ik het goed? Ik kan je alvast verklappen: je hebt de juiste website gevonden. 

Dit kun je verwachten als je blogs laat schrijven door mij: 

  • Een goed geschreven blog die gemakkelijk is om te lezen en perfect aansluit bij je doelgroep
  • Een gratis zoekwoordonderzoek: om de blog goed te optimaliseren voor SEO
  • SEO-proof: wel zo leuk als je blog niet alleen leuk is om te lezen, maar ook goed scoort in Google
  • Meer bezoekers, leads en klanten op je website: dat is immers waar je het allemaal voor doet!

Waarom zijn blogs belangrijk?

Ik kan úren doorgaan over waarom het zo goed is om te bloggen voor je bedrijf. Maar ik begrijp dat je meer te doen hebt, dus voor nu zal ik het beknopt houden.

1. Bloggen houdt je website in beweging

Door elke week, twee weken of maand een blog te schrijven, blijft je website up-to-date. Dat heeft twee grote voordelen:

  • Klanten zien dat jouw bedrijf actief is en zullen daardoor sneller contact opnemen of iets bij je kopen. 
  • Google smult ervan dat jouw website constant in ontwikkeling is. Het resultaat? Jouw website komt beter naar voren in de zoekresultaten van Google.

2. Je hoeft minder harde sales te doen

De meeste ondernemers – waaronder ik – houden er niet zo van om aan cold calling te doen om nieuwe klanten aan te trekken. Dankzij je blog hoeft dat ook niet. Klanten komen naar jou toe in plaats van dat je er zelf achteraan moet. Scheelt je weer wat stressmomentjes, handig!

3. Blogs zijn een investering in de lange termijn

Geld stoppen in advertenties kan heel effectief zijn. Er zit alleen één nadeel aan: je betaalt voor elke bezoeker op je website. En zodra diegene jouw website verlaat, zonder iets te kopen of gegevens achter te laten, zie je nooit meer iets terug van dat geld. Zonde! 

Met bloggen werkt dat anders. De investering die je in een blog doet – of dat nu is door er zelf tijd in te stoppen of door iemand anders jouw blogs te laten schrijven – blijft voor je werken. Een blogartikel kan nog jarenlang bezoekers aantrekken. Je kunt investeren in blogs zien als investeren in digitaal vastgoed. In plaats van een pand in een drukke winkelstraat, investeer je in een goede plek in de drukste winkelstraat van het internet: Google.

Waarom bloggen uitbesteden?

Je begrijpt het: goede blogs zijn extreem waardevol voor je bedrijf. Maar waarom zou je je blogs laten schrijven door een freelance tekstschrijver? De meeste mensen kiezen ervoor om blogs te laten schrijven om een (of meerdere) van de volgende redenen:

  • Je hebt geen tijd om zelf blogs te schrijven
  • Je vindt het moeilijk om onderwerpen te verzinnen of zelf te schrijven
  • Je wilt zeker weten dat de kwaliteit op-en-top is
  • Je vindt schrijven helemaal niet leuk

Veel van mijn opdrachtgevers hebben het veel te druk om zelf blogs te schrijven of hebben geen zin om zich in SEO te verdiepen. Wél willen ze graag dat er regelmatig frisse content op hun website verschijnt. Daarom schakelen ze mijn in.

Waarom zou je je blogs door mij laten schrijven?

Persoonlijk & betrokken

Bij mij ben je niet één van de 1000+ klanten zoals bij veel grote marketingbureaus, maar één van een handvol klanten. Dat houdt in dat ik écht met jou meedenk om samen tot de best mogelijke resultaten te komen.

Flexibel

Ik heb ze wel hoor, van die standaard blogpakketten waar je uit kunt kiezen. Maar bij 90% van de klanten werk ik met een pakket op maat. Zo pas ik mijn dienstverlening perfect aan op wat écht bij jouw wensen past.

Marketeer

SEO teksten schrijven is mijn specialiteit, maar daarnaast houd ik me ook veel bezig met andere gebieden van online marketing. Daarom ontvang je bij mij meer dan alleen een stukje tekst: ik zorg dat de teksten perfect aansluiten op het grotere geheel van je marketing strategie.

Hoe werkt het laten schrijven van een blog?

Schakel je mij in om blogs te laten schrijven voor jouw bedrijf? Dan werkt dat ongeveer als volgt:

1. Kennismaken (gratis & vrijblijvend)

Alles begint met een kennismaking. Dat kan telefonisch, via Google Meet of bij mij op kantoor in Breda. Tijdens dit gesprek krijg jij de gelegenheid om alles over jouw bedrijf, uitdagingen en doelen te vertellen. Ik denk met je mee over hoe je deze doelen kunt bereiken (en hoe ik je daar eventueel bij kan helpen).

2. Input, research & zoekwoordonderzoek

Voordat ik begin met schrijven, is het wel zo handig dat ik enigszins weet waar de blog inhoudelijk over moet gaan. Blogs over onderwerpen als reizen, online marketing, social media, gezond eten en duurzaamheid schud ik vrij vlot uit mijn mouw. Voor de meeste andere onderwerpen moet ik wat meer onderzoek doen of heb ik wat meer input vanuit jouw kant nodig. 

Dat kunnen we op verschillende manieren doen:

  • Ik vraag jou het hemd van het lijf (figuurlijk natuurlijk) tijdens een interview
  • Jij stuurt me de informatie die nodig is
  • Ik ga zelf op onderzoek uit (sinds ik 6 jaar geleden begon als copywriter is Google mijn beste vriend)

3. Eerste versie

Binnen 2 weken* lever ik de eerste versie van je blog op in de vorm van een Google Drive-bestand. Nu ben jij aan zet. Zijn er eventuele wijzigingen die je nog wilt doorvoeren? Mist er nog iets? Laat het even weten, dan voer ik de aanpassingen binnen één week door. 

*Heb je de blog sneller nodig? Ook dat is te regelen.

4. Definitieve versie

Nadat ik alle feedback heb verwerkt, deel ik de definitieve versie met je. Het enige wat jij nu nog hoeft te doen is de blog knippen en plakken naar je website.

Blogs laten schrijven? Plan een kennismaking!

Wil jij jouw blogs laten schrijven door mij? Superleuk! Ik kan niet wachten om meer over jouw plannen te horen tijdens een (online) kennismaking. Via onderstaande knop kun je meteen een afspraak inplannen. Ik spreek je snel!