fbpx
content definitie

Content: wat is het precies? Dit is de betekenis van content

Content is overal. Je hebt de uitdrukking “content is king” wel eens gehoord, maar wat betekent dat precies? In deze blog leg ik het je haarfijn uit. Je leest over verschillende vormen van online content en ook waarom het een essentieel onderdeel is in je marketing.

Definitie van content

Eenvoudig gezegd, bedoelen we met content: de woorden en beelden die je gebruikt om met je publiek te communiceren. Content kan de vorm aannemen van blogberichten, social media updates, podcasts, e-mails en video’s. Om maar wat voorbeelden te noemen

Met content kun je het karakter van je bedrijf laten zien. Dit maakt het een heel krachtig hulpmiddel, mits je het correct gebruikt.

Verschillende soorten content

Content komt in vele soorten en maten. Er zijn een verschillende soorten content die je voor je bedrijf kan maken:

  • Geschreven content: blogberichten, websiteteksten of e-mails
  • Visuele content: foto’s, video’s
  • Audio content: podcasts

Geschreven content is vaak de voornaamste manier waarop bedrijven met klanten of potentiële klanten communiceren. Goede geschreven content is boeiend, informatief en nuttig. Alleen zo krijg je je lezer zover om jouw teksten te lezen.

Met visuele content breng je jouw geschreven content tot leven. Met afbeeldingen maak je jouw teksten visueel een stuk aantrekkelijker. En door video te gebruiken kun je jouw publiek nóg persoonlijker aanspreken.

Naast geschreven content en visuele content, consumeren we de laatste jaren ook steeds meer audiocontent, zoals podcasts. Het fijne aan podcasts, is dat (potentiële) klanten je stem horen, waardoor je sneller een persoonlijke band opbouwt.

Waarom content marketing belangrijk is

Door consistent kwalitatieve content te maken, bouw je een steeds groter publiek op voor je bedrijf. Bovendien helpt het om vertrouwen op te bouwen. Met content laat je zien wie jij bent, wat je te bieden hebt en waarvoor mensen bij jou moeten zijn. Wanneer jij goede content deelt, kan dat voor klanten een reden zijn om voor jou te kiezen in plaats van voor je concurrent.

Om af te sluiten

Content – of die nu geschreven of visueel is – is essentieel als je relaties wilt opbouwen met klanten en potentiële klanten. Het maken van kwalitatieve content helpt om vertrouwen te wekken en tegelijkertijd nuttige informatie te geven die aanslaat bij kijkers, zodat ze steeds weer terugkomen!

Download gratis

100+ headline formules voor blogs & mailings