Laptop met foto's, op de achtergrond een stapel tijdschriften

De laatste jaren is informatie steeds toegankelijker geworden. En mensen krijgen ook steeds meer behoefte aan informatie. Waar we vroeger misschien nog zomaar een product of dienst kochten, willen we nu het verhaal erachter weten. Wanneer we iets kopen, gaat dat steeds meer om gevoel. Content marketing is dé manier om dat gevoel aan te wakkeren. 

1. Mensen lezen liever een blog dan een reclame

Hoe vaak zet jij de tv aan omdat je naar een reclameblok wilt kijken? Precies. Mensen zijn niet op zoek naar een advertentie die ze rechtstreeks iets aansmeert, maar naar iets wat waarde biedt. Of iets nu leuk, informatief of inspirerend is maakt niet uit, als mensen er maar iets aan hebben. Wanneer je iemand waarde biedt, val je op en bouw je aan een persoonlijke band. 

Bij content marketing draait het er dus om dat je een goede band opbouwt met jouw doelgroep. Dat is belangrijk, want als mensen zich verbonden voelen met jou, is de kans groot dat ze nog eens terugkomen om een kijkje te nemen op jouw website. Of om zelfs iets te kopen. Dat is de kracht van goede content marketing. 

2. Je bouwt een trouw en betrokken publiek op

Een trouw publiek is goud voor elk bedrijf. Zij zijn de mensen die op jouw social media posts reageren, regelmatig op jouw website kijken en jouw producten aanbevelen aan anderen. Tegenwoordig is marketing er steeds meer op gericht om een zogenaamde tribe op te bouwen, een groep mensen die fan zijn van jouw bedrijf en/of producten. Hoe je zo’n tribe opbouwt? Je raadt het al: door gerichte content te publiceren waarmee je de juiste snaar raakt bij jouw doelgroep. 

3. Onderscheid je met jouw persoonlijke verhaal

Jij wilt toch ook zoveel mogelijk opvallen met jouw bedrijf? Je bereikt dit, door te laten zien wat jou uniek maakt. Want ook al zijn jouw producten of diensten vergelijkbaar met die van de concurrent, door ze te koppelen aan jouw persoonlijke verhaal maak je jouw bedrijf per definitie al uniek. 

Wanneer je jouw eigen draai geeft aan de content die je publiceert, geef je mensen een gevoel mee. Mensen leren je zo steeds beter kennen. Hiermee maak je jouw bedrijf menselijk en vergroot je de gunfactor. 

Tijd om aan de slag te gaan!

Er zijn vandaag de dag ontelbaar veel opties om content te creëren en jouw persoonlijke verhaal te vertellen. Een goede manier om hiermee te beginnen, is het schrijven van een goede ‘About me’ pagina of om een blog te beginnen voor jouw bedrijf. Andere opties zijn bijvoorbeeld om jouw verhaal te vertellen via social media, video’s of zelfs een podcast. 

Investeer in een succesvolle toekomst van jouw bedrijf door vandaag nog te beginnen met content marketing. Wil je graag meer weten over hoe je dat kunt doen? Schrijf je dan via het formulier hieronder in voor mijn e-maillijst en ontvang wekelijks mijn beste content marketing tips rechtstreeks in je inbox.

Lees ook mijn andere blogs over content marketing:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *