Een goede strategie is essentieel om jouw doelen te bereiken. Door content in te zetten met een duidelijke achterliggende gedachte is je kans op succes stukken groter dan wanneer je zomaar aan de slag zou gaan. Voor het bepalen van de strategie bespreken we eerst wat jij precies wilt bereiken. Daar stemmen we vervolgens het plan op af.

Content strategie op maat

Jouw contentstrategie wordt volledig afgestemd op jouw bedrijf, jouw doelen en jouw doelgroep. Deze brengen we eerst in kaart. Daarna gaan we kijken hoe we jouw doelgroep kunnen aanspreken, hoe we jouw boodschap kunnen overbrengen en hoe we naar jouw doelen kunnen toewerken. Dit alles werk ik vervolgens uit naar een heldere contentstrategie, compleet op maat gemaakt voor jouw bedrijf.

Jouw doelen staan dus centraal. Maar wat kun je allemaal bereiken met content marketing? Je kunt denken aan onder andere de volgende doelen:

  • Meer bezoekers op je website
  • Groei in volgers op social media
  • Hogere posities in Google
  • Meer aanmeldingen voor je e-maillijst
  • Een betere naamsbekendheid
  • Meer verkopen of offerte-aanvragen
Verrekijker met stad op de achtergrond

Mogelijke onderdelen van de contentstrategie

Een contentstrategie is eigenlijk een heel breed begrip. Het kan namelijk bestaan uit ontzettend veel verschillende onderdelen. Van de teksten op je website en artikelen op je blog tot aan de berichten die je op social media plaatst en mailings die je naar klanten stuurt, het is allemaal content. Jouw contentstrategie kan daarom onder andere bestaan uit de volgende onderdelen:

Dit kun je verwachten

Wanneer je mij inschakelt voor het opzetten van jouw contentstrategie, kun je rekenen op een plan dat erop gericht is om jouw doelen te halen en goed aansluit op jouw doelgroep. Daarom gaan we eerst in gesprek over wat jij allemaal wilt bereiken. Op basis hiervan geef ik je advies over welke rol content marketing daarin kan spelen. 

Vervolgens vertaal ik jouw doelen, doelgroep en boodschap uit naar een persoonlijke content strategie en bijpassende planning. Zo heb je altijd een duidelijk overzicht van welke blogs, posts en mailings er per week gepland staan. 

Als aanvulling op de contentstrategie, bepalen we een aantal vaste hoofdonderwerpen en brainstormen we alvast over specifieke blogs, teksten en berichten die we kunnen maken. Alles bij elkaar krijg je zo een concreet plan waar je meteen mee aan de slag kunt.

Nadat de content strategie af is, heb je meerdere mogelijkheden. Je kunt zelf aan de slag gaan met het maken van de content, maar ik help je er ook graag bij

De voordelen van een heldere contentstrategie

  • Werk strategisch naar je doelen toe
  • Duidelijke structuur bij het maken van content
  • Vergroot je kans op online succes
  • Bouw bekendheid, autoriteit en vertrouwen op in jouw doelgroep

Wil jij een effectieve contentstrategie voor jouw bedrijf? Vul onderstaand formulier even in. Dan neem ik zo snel mogelijk contact met je op.