fbpx
Facebook Ads

Hoe schrijf je Facebook Ads die converteren (3 tips om je conversies vandaag nog te verbeteren)

Met Facebook Ads kun je jouw boodschap verspreiden, zonder dat je daarvoor eerst een groot publiek hoeft op te bouwen. Ook zonder groot budget of team aan marketingexperts kun je aan de slag met Facebook Ads. Met een paar simpele graphics en een sterke advertentietekst ben je klaar om nieuwe klanten te bereiken en je bedrijf te laten groeien. 

Door Facebook Ads in te zetten, kun je snel de aandacht trekken en mensen aanzetten tot actie. Om te zorgen dat je Ads ook echt resultaten op te leveren (en niet zomaar geld door het toilet te spoelen) is het belangrijk dat je advertentie teksten goed geschreven zijn. Daarom wil ik het even met je hebben over Ad copywriting. 

Hoe schrijf je nu een goede advertentietekst voor je Facebook Ads? Hoe zorg je ervoor dat je advertentie niet alleen gezien wordt maar ook converteert? In dit artikel lees je hoe je geweldige Facebook Ads schrijft waarmee je conversies door het dak gaan.

1. Weet wat je wilt bereiken 

Voordat je begint met het schrijven van je advertentie, is het belangrijk om te weten wat je ermee wilt bereiken. Wil je dat mensen doorklikken naar je website? Zich inschrijven voor een evenement? Een e-book downloaden? Pas als je weet welke actie je wilt dat mensen ondernemen, kun je de taal en het ontwerp van je advertentie bepalen. 

2. Schrijf een geweldige kop 

De kop is waarschijnlijk het belangrijkste onderdeel van een advertentie, want het is het eerste wat mensen lezen (en beoordelen). Houd hem kort en krachtig, en zorg ervoor dat hij opvalt tussen de andere advertenties in hun nieuwsfeeds. 

Hulp nodig met het schrijven van creatieve kop waarmee je de aandacht meteen vastgrijpt? Goed nieuws: ik stelde een lijst samen van 100+ converterende headline formules. Klik hier om ze gratis te downloaden. 

Tip: gebruik emoji’s. Uit onderzoek blijkt namelijk dat emoji’s de betrokkenheid met 57% kunnen verhogen. Nog een voordeel: dankzij emoji’s valt je tekst extra op, zodat mensen sneller stoppen met scrollen. 

3. Vertel een verhaal 

Zodra mensen op je advertentie klikken om verder te lezen, moet de tekst boeiend genoeg zijn om te blijven lezen – en uiteindelijk om actie te ondernemen! 

Hoe je dat doet? Vertel een verhaal!

In een verhaal kun je bijvoorbeeld laten zien welke problemen jouw product/dienst oplevert. Of je schrijft een verhaal over hoe jouw product het leven van een klant heeft verbeterd. 

Nog een tip: wees niet bang om brutaal te zijn in je Facebook Ads. Je mag best bold statements maken over jezelf. Je moet het immers opnemen tegen alle andere content en advertenties op Facebook. Maar – en dit is héél belangrijk – blijf altijd eerlijk. Wanneer je niet oprecht bent, prikt je klant daar meteen doorheen. 

Handen uit de mouwen

Goede Facebook Ads schrijven hoeft niet moeilijk te zijn. Het is vooral een kwestie van oefenen en blijven testen tot het werkt. En zodra het voor je werkt, kan het je bedrijf in één klap naar het volgende niveau tillen. 

Begin met het bepalen welke acties je wilt dat mensen nemen nadat ze je advertentie ziet. Maak dan creatieve koppen en vertel verhalen die je doelgroep aanspreken. Gebruik eenvoudige taal, zónder door te schieten en té pushy te worden. 

Als je al deze stappen volgt, kun je je resultaten met je Facebook Ads waarschijnlijk drastisch verbeteren. Je conversies schieten omhoog, je Ads draaien nu opeens wél winstgevend en je haalt ein-de-lijk je grote ambitieuze bedrijfsdoelen. Zet die champagne maar alvast koud!

Download gratis

100+ headline formules voor blogs & mailings