Een bekend copywriting advies luidt: ‘besteed 90% van je tijd aan je titel en slechts 10% van je tijd aan de tekst zelf.’
Dit is een leuke tip als je de hele dag hebt om een tekst te schrijven, maar als drukke ondernemer heb je daar no way tijd voor. Je bent waarschijnlijk al blij als je überhaupt een uurtje vrij kunt plannen om een tekst te schrijven.
Feit blijft dat de titel het allerbelangrijkste onderdeel van je tekst is. Als je titel shit is, leest niemand de rest van je tekst. En als niemand doorklikt op je advertentie of verderleest na de titel van je salesmail, koopt ook niemand iets bij je.
“Slechte titels kosten je meer geld dan je lief is. Fix je titels, verdubbel je omzet.”
Om jou te helpen aan kick-ass headlines, zonder dat het je uren aan tijd kost, heb ik een lijst gemaakt van alle succesvolle titels die ik de afgelopen jaren gebruikt hebt. Voor het gemak heb ik alles ook nog even gesorteerd op basis van verschillende soorten teksten. Zo heb je in één minuut een kapot sterke titel te pakken.