Een jaar lang elke dag bloggen, wat zou dat doen voor je bedrijf? Daar ga ik het komende jaar achter komen. Ik ben namelijk een commitment met mezelf aan gegaan: het komende jaar ga ik vijf keer per week een blog publiceren.
Afgelopen vrijdag luisterde ik naar de podcast van Kim Munnecom waarin ze opriep een commitment met jezelf aan te gaan: een jaar lang elke dag publiceren. Podcasten, social media, video’s maken of in mijn geval bloggen maakt niet uit. Als je maar consistent bent. Toen ik het hoorde wist ik het meteen: dit gaat echt het verschil maken.
Een jaar lang elke dag bloggen… een hele committent, maar ik besloot ervoor te gaan. Het wordt zeker niet altijd makkelijk, maar ik geloof erin dat me uiteindelijk alleen maar beter maakt.
Waarom zou je elke dag bloggen?
Hoe meer ik erover na ging denken, hoe meer redenen er in me opkwamen om deze uitdaging met mezelf aan te gaan. En hoe meer zin ik kreeg om het experiment aan te gaan. Waarom zou je elke dag bloggen? Nou daarom:
Practice what you preach
Vanaf de eerste dag dat ik mijn bedrijf begon, probeer ik mensen te inspireren om een blog voor hun bedrijf te beginnen. Dan moet ik natuurlijk zelf ook het goede voorbeeld geven. Zelf laten zien wat bloggen je allemaal kan opleveren en waarom je ermee zou moeten beginnen. Ik blogde al één keer per week, maar vanaf nu wordt dat dus wat meer. Door zelf fanatiek te bloggen, wil ik laten zien wat het voor je bedrijf kan doen en anderen ook inspireren een blog te beginnen.
Vindbaarheid in Google
Hoe meer (goede) content er op je website staat, hoe meer kansen je hebt om gevonden te worden in Google. En door je pagina’s vervolgens met elkaar te linken, maak je je positie in Google alleen maar sterker. Hoe vaker en beter je in Google wordt gevonden, hoe meer bezoekers elke maand je website wetten te vinden, zonder dat je er iets voor hoeft te doen. Door regelmatig te bloggen, creëer je een sneeuwbaleffect. Met elke nieuwe blog bouw je aan je vindbaarheid in Google en je ziet het aantal bezoekers op je website elke maand stijgen.
Weet je wat het fijne is aan bloggen en SEO? Het blijft voor je werken op de lange termijn. Door nu een jaar lang de commitment met mezelf aan te gaan en elke dag een blog te publiceren, kan het niet anders dan dat ik steeds wat beter wordt gevonden in Google. Dat heeft niet alleen zin voor het komende jaar, maar zorgt voor een fijne basis waar ik nog jarenlang de vruchten van pluk.
Beter worden in mijn vak
Bloggen is een groot deel van mijn dagelijkse werk. Door naast de blogs die ik voor klanten schrijf ook wat vaker voor mezelf te schrijven, word ik er alleen maar beter in. Daarbij gaat een groot deel van mijn blogs over mijn vak: content marketing, bloggen en SEO. Door er dagelijks over te schrijven, leer ik elke dag een stukje bij en wordt ik elke dag weer beter in mijn vak. Op die manier kan ik ook steeds meer waarde leveren aan klanten.
I keep you posted!
Het komende jaar houd ik je regelmatig op de hoogte van de dingen die ik leer en ontdek door dagelijks te bloggen. Ik hoop je te laten zien wat voor een verschil het kan maken voor je bedrijf en je te inspireren ook wat vaker te gaan bloggen. Ik weet zeker dat ik ontzettend veel ga leren tijdens dit proces en dat hoop ik ook jou mee te geven. Daarom kun je regelmatig een nieuwe update verwachten. Met elke dag een nieuwe blog heb ik nog volop gelegenheid om erover te schrijven.
Elke dag bloggen… het is een hele commitment die ik met mezelf aan ga, maar ik heb er zin in. Want ik wéét dat zo vaak bloggen wonderen kan doen voor je business. Maar dan moet je er wel aan beginnen.
Met deze blog heb ik alvast de eerste stap gezet. Je hoort morgen weer van me 😉